Välj bland alla våra olika pass

Tabata

Effektiv träning som gör dig starkare

Vi inriktar oss på styrka där vi blandar med vikter och vår egen kroppsvikt.

Arbetar 20 sek och vila
10 sek  X8 på varje övning.

Vi lovar dig att du kommer att bli starkare och uthålligare.

TRX pass

Här får du utmana dig i både balans och styrka genom att du tränar i träningsband som är upphängda i taket. Ett roligt pass där man snabbt tränar upp sina svagheter.

Du måste testa!

Qiyoga

Ett pass där du tränar upp din smidighet men även styrka, balans och avslappning

Vi blandar yoga och ,Qigongrörelser Du behöver inte ha någon erfarenhet  innan, utan till lugn skön musik guidas du rätt i rörelserna.

Funktionell styrka /  cirkelträning

Ett styrkepass där du tränar styrka, spänst, balans, rörlighet och stabilitet. Utgångspunkten är din coremuskulatur= mage/rygg. Förutom din egna kroppsvikt kan du använda fria vikter, skivstång och pilatesboll, som hjälpmedel under ett pass. 

Ett fartfyllt pass med många olika övningar för hela kroppen.

Ungdomspass

Ett roligt pass för dig som är mellan 12-15 år. Vi fokuserar på att träna upp kroppens styrka och smidighet. Träningen är speciellt anpassad för barn och ungdomar.

Vi kommer att arbeta med vikter ,bollar och maskiner

 Styrketräning av barn och ungdomar har viktiga skadeförebyggande effekter när
den bedrivs på ett korrekt sätt. Den stimulerar bl. a. uppbyggnaden av skelettet  samt underlättar motorisk inlärning. Träningsbelastningen i passet är anpassad efter deltagarnas förutsättningar och mognadsgrad.

Easy Line

Cirkelträning i hydralikmaskiner där du arbetar med 2 olika muskelgrupper i samma maskin. Detta gör att det blir skonsamt för leden. Ju snabbare du gör rörelsen desto jobbigare blir det. 

Här tränar du i grupp eller ensam då en lampa styr när det är dags att byta maskin. 

Passar både för elitmotionären och nybörjaren. 
Du tränar kondition och din uthållighet.

HIIT - High Intensetiv Training

Det här passet är för dig som är vältränad och som vill ge allt.

Vi använder vikter, skivstänger, kettelbell i högt tempo. 

Du ska komma upp högt i puls.

Mycket effektiv träning som gör dig både starkare, mer explosiv och   får bättre kondition.

Våga utmana dig !

CORE

Ett pass där vi inriktar oss på att träna upp bålstabiliteten - styrketräning för mage och rygg. 

Vi jobbar ståendes, sittandes och liggandes med vår egna kroppsvikt men även med hjälp av vikter eller pilatesboll.

SPINNING

Ett enkelt sätt att förbättra din kondition på, där träningsfokus ligger på ben, mage och rygg. Medryckande musik som gör att du orkar och ger mer än vad du tidigare anat. Du bestämmer själv motståndet, med instruktioner av ledaren.

Hos oss kan du välja mellan 30-,45- eller 60 minuters pass. Testa dig fram och se hur många minuter som passsar dig bäst.

Stepp

Ett roligt svettigt och dansant pass där vi använder steppbräda som redskap

YOGA (virya)

Yoga (indisk hälsogymnastik

Yogan är en dynamisk träningsform där du dels tränar upp smidigheten och styrkan i kroppen, men även en träning av mindfullness

Yogan minskar även de fysiska effekterna av stress och minskar nivåerna på stresshormonet kortisol .

Läs mer under fliken Yoga

"Hopplös Gympa

Här tränar vi både kondition (utan hopp) styrka och rörlighet till härlig musik

Alla kan vara med

SomaMove

Är holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar bara med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av olika rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans.

Öppettider
Mån08:00 - 20:30
Tis 07:00 - 20:30
Ons08:00 - 20:30
Tors07:00 - 20:30
Fre08:00 - 18:30
Lör08:00 - 12:00
Sön16:00 - 20:00

Se öppetider under helger »

Hälsofabriken Åtvidaberg

Gamla Torget 1, Ingång D

Tel: 0120-12005

info@halsofabriken.se

© Hälsofabriken     Om cookies    Sitemap